آ م ا د ه س ا ز ی
اهل القیافه بودن در انتخاب همسر | مهارتهای زندگی

اهل القیافه بودن در انتخاب همسر | مهارتهای زندگی

 

اهمیت توجه به تفاهم ظاهری


 

اگر قبل از ازدواج برای مشاوره به چندین مشاور مراجعه کنید، معمولا یک نکته بین حرف های آنها مشترک است و آن این است که تا حد ممکن باید شباهت های نسبی بین زوجین وجود داشته باشد؛ چرا که اگر هر دو طرف از یک وضعیت اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی مشابهی برخوردار باشند، کمتر درگیر اختلافات و سوءتفاهم ها می شوند.

زن و شوهر باید از لحاظ زیبایی چهره به هم نزدیک باشند، تفاوت قد خیلی زیادی نداشته باشند. از لحاظ سلامت جسمانی در یک حد باشند و به طور کلی تفاوت های ظاهری آن ها چندان به چشم نیاید.

زوج هایی که از لحاظ تناسب های جسمی بسیار با هم متفاوت بودند و در ابتدای ازدواج این تفاوت ها برای آنها چندان با اهمیت نبوده با گذشت زمان این موضوع اهمیت پیدا کرده است. در این بین حرف های دیگران هم مزید بر علت شده و باعث شده است زندگی مشترک آنها با مشکلاتی روبرو شود. از طرفی زوج هایی هم بوده اند که فقط به دلیل زیبایی چهره و اندام متناسب با طرف مقابل ازدواج کرده اند و پس از گذشت مدت کوتاهی به این نتیجه رسیده اند که از لحاظ فرهنگی و اجتماعی و خانوادگی تفاوت های زیادی دارند و نمی توانند با هم زندگی کنند.

 

ظاهر مهم نیست، چون عادی میشه!!!

 بر خلاف تصور افراد که معتقدند در طول زندگی مشترک ویژگی های جسمی زن و شوهر برای هم عادی میشود، می توان گفت که اگر تفاوت ها خیلی چشم گیر باشند به مرور زمان حتی بیشتر نیز نمایان میشوند. 
نکته دیگر این که حتی در ازدواج نباید انتظار داشته باشیم فقط طرف مقابل ما صفات بسیار عالی داشته باشد، بلکه باید خود را نیز در نظر داشته باشیم و تناسب ها را نسبت به خودمان بسنجیم تا به مشکل برنخوریم.

اگر ویژگی های ظاهری تنها ملاک انتخاب همسر باشد

اگر ویژگیهای ظاهری تنها ملاک انتخاب همسر باشد، قطعا ازدواج پس از گذشت زمان دچار آسیب خواهد شد.

افراد با ظاهر بسیار زیبا بسیار راحت به سمت هم جذب میشوند و وقتی با هم رابطه برقرار می کنند، رابطه شان بسیار عالی خواهد شد اما این موضوع در مراحل اولیه رابطه اهمیت دارد و کم کم به یک ویژگی معمولی تبدیل می شود که کمک چندانی به پایداری زندگی مشترک نخواهد کرد و ملاک های دیگری مثل ویژگی های شخصیتی و رفتاری، وضعیت مالی و… در اولویت قرار میگیرد.